Valentijnstaart D66 voor vrijwilligers Voedselbank
AlgemeenHOOGEZAND - Traditiegetrouw reikt de Midden-Groningen-gemeenteraadsfractie van D66 elk jaar rond Valentijnsdag een Valentijnstaart uit aan een vrijwilligersorganisatie in deze gemeente. Deze keer werd de Voedselbank Midden-Groningen door D66 gekozen voor de inmiddels traditionele, jaarlijkse taart.
De voedselbank vervult een ontzettend belangrijke functie in de ondersteuning van een groot aantal gezinnen. Ontzettend belangrijk maatschappelijk werk dat, wat D66 betreft, te vaak als vanzelfsprekend wordt aangenomen. Vaak wordt vergeten dat dit werk uitgevoerd wordt door uitsluitend vrijwilligers. Naast het bekende werk van de Voedselbank verdeelt zij tevens pakketten van Stichting Jarige Job, waardoor kinderen van gezinnen in een moeilijke situatie zich toch jarig kunnen voelen.
,,De voedselbank voert wat dat betreft een maatschappelijk belangrijke taak uit. Werk voor een grote groep gezinnen dat wordt uitgevoerd door slechts een relatief kleine groep van ongeveer zestig vrijwilligers. Wat D66 Midden-Groningen betreft alle reden om ook eens alle vrijwilligers achter deze mooie organisatie te bedanken voor al hun inzet en maatschappelijke betrokkenheid’’, aldus D66-fractievoorzitter Yannick Lutterop.



