
GroenLinks-PvdA organiseert wandeltocht voor ‘funtrain’ Ufkeshuis
AlgemeenSIDDEBUREN - GroenLinks-PvdA Midden-Groningen organiseert op zaterdag 14 maart een wandeltocht in natuurgebied ‘t Roegwold met medewerking van Wilco van der Laan.
De tocht wordt georganiseerd om geld op te halen voor de aanschaf van een ‘funtrain’ voor het Ufkeshuis in Siddeburen. Anja Woortman, kandidaat-wethouder voor GL-PvdA is initiatiefnemer van de tocht. ,,Ik zag dat het Ufkeshuis aan het sparen was voor een duofiets en zo ontstond het idee een actie te organiseren om daaraan bij te dragen. Toen ik contact opnam met het Ufkeshuis bleek de fiets al bij elkaar gespaard te zijn, maar nu was er de wens om door te gaan voor de funtrain.’’ Een funtrain is een kar die achter een duofiets kan worden gehangen, zodat het personeel met nog meer ouderen tegelijk naar buiten kan. Woortman: ,,’Vorige week was ik op bezoek bij het Ufkeshuis en activiteitenbegeleider Elroy van der Meulen vertelde me hoe populair de duofiets is en hou ouderen daarvan genieten. Het personeel heeft vaak weinig tijd om iedereen die wil mee te nemen en met de funtrain wordt dat makkelijker. Ik hou zelf veel van wandelen in de natuur en het lijkt me erg als je weinig meer buiten komt. Buiten in beweging: dat gun je toch iedereen?’’
Anja Woortman is blij dat Wilco van der Laan mee wil werken aan deze actie. ,,Hij kan heel gepassioneerd vertellen over de mooie natuur in het Roegwold, dus je hebt gegarandeerd een leuke ochtend.’’ De wandeling start om 9.30 uur op de parkeerplaats aan de Dannemeerweg. Er is plek voor maximaal 40 deelnemers, opgave is mogelijk via https://midden-groningen.groenlinkspvda.nl/agenda. Het minimale inschrijfbedrag is 10 euro, de gehele opbrengst gaat naar het Ufkeshuis.







